Безпека при поводженні з електрикою

1. При користуванні побутовими електроприладами, щоб уникнути ураження електричним струмом, необхідно дотримуватися таких елементарних правил:
- не можна одночасно братися за каструлю, яка стоїть на електроплиті, і за кран водопро-воду;
- змінюючи електролампочку, необхідно виключити подання струму в патрон;
- не можна мокрими руками торкатися вимикача, розетки, цоколя електролампочки, уві-мкнутих електроприладів, неприпустимо прасувати вологу білизну праскою з пошкодже-ним шнуром;
- не можна прикріплювати до електролампочки саморобні паперові абажури;
- не можна ремонтувати побутову техніку, яка перебуває під напругою;
- не можна експлуатувати електропристрої мокрими;
- не можна прив'язувати до електропроводки мотузки, проводки, тому що вони можуть по-шкодити ізоляцію і викликати коротке замикання;
- категорично забороняється ремонтувати перегорілі пробки з допомогою саморобного «жучка».

2. При загоранні електропроводки і побутової електротехніки необхідно відімкнути струм, а по-тім уже займатися гасінням пожежі.

3. Небезпечною є так звана крокова напруга. Вона виникає, коли провід падає на землю і електричний потенціал накопичується в землі. Тому, коли людина підходить до електричного проводу, що впав на землю, її ноги опиняються в точках з різним потенціалом. У результаті електричний розряд проходить через тіло людини. Щоб цього не сталося, не слід наближатися до проводу, який упав, а тим більше брати його в руки.

ПАМ'ЯТКА

з попередження дорожиьо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку

Шановні батьки! Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.

У попередженні дорожньо-транспортних випадків з дітьми важливу роль відіграє робота дорослих з роз'яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованого поводження на вулицях і дорогах. Щоб на допустити лиха на дорозі, Вам необхідно:

• вчити переходити вулиці на зелений сигнал світлофора, у встановлених місцях та підземними переходами;

• не дозволяти дітям з'являтися зненацька перед транспортними засобами;

• вчити дітей правильно обходити транспорт, що стоїть: автобус, тролейбус – позаду, трамвай – спереду;

• не дозволяти дітям самостійно їздити на громадському транспорті;

• не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;

• не дозволяти дітям грати з м'ячем, кататися на велосипеді, ковзанах, санчатах, роликах на проїжджій частині дороги та поблизу неї – це може коштувати дитині життя;

• не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;

• не подавати дітям негативних прикладів, порушуючи правила дорожнього руху.

СПОДІВАЄМОСЯ, ЩО ВИ ПРИСЛУХАЄТЕСЬ ДО НАШИХ ПОРАД!

Пам'ятка для батьків по вихованню грамотного пішохода:

Батьки – активні помічники педагогів у формуванні в дітей дисциплінованого поведінки на вулиці, дотримання ними правил безпеки.

У дошкільному віці дитина повинна засвоїти наступне:
1. без дорослих на дорогу виходити не можна, йдеш із дорослим за руку, не виривайся, не сходь із тротуару;
2. ходити по вулиці треба спокійним кроком, дотримуючись правої сторони тротуару;
3. переходити дорогу можна тільки по пішохідному тротуару на зелений сигнал світлофора, переконавшись, що всі автомобілі зупинилися;
4. проїзна частина призначена тільки для транспортних засобів;
5. рух транспорту на дорозі регулюється сигналами світлофора й міліціонером-регулювальником;
6. у суспільному транспорті не витикатися з вікон, не виставляти руки які-небудь предмети.

Усі ці поняття дитина засвоїть більш міцно, якщо його знайомлять із Правилами дорожнього руху систематично, ненав'язливо. Використовуйте для цього відповідні ситуації на вулиці у дворі, по дорозі в дитячий садок. Перебуваючи з малям на вулиці корисно пояснювати йому все, що відбувається на дорозі із транспортом, пішоходами. Наприклад, чому в цей момент не можна перейти проїзну частину, які на цей випадок існують правила для пішоходів і автомобілів, укажіть на порушників, відзначивши, що вони порушують правила, ризикуючи потрапити під транспортні засоби, що рухаються.

Щоб розвити в дитини зорову пам'ять, закріпити зорові враження, запропонуєте маляті, вертаючись із ним з дитячого садка, самому знайти дорогу додому, або навпаки, привести вас ранком у дитячий садок.

Не залякуйте дитину вулицею – панічний страх перед транспортом не менш шкідливий, ніж безтурботність і неуважність!

Корисно читати дитині вірші про Правила дорожнього руху й показувати малюнки з дорожніми знаками й різними дорожніми ситуаціями. Купить дитині іграшкові автомобілі, автобуси, світлофори, фігурки регулювальників і організуйте ігри по придуманих вами сюжетам, що відбивають різні ситуації на вулиці. Гра гарний засіб навчання дитину дорожній грамоті.

Пам’ятайте! Дитина вчиться законам вулиці, беручи приклад з вас – батьків, інших дорослих. Нехай ваш приклад вчить дисциплінованій поведінці на вулиці не тільки вашої дитини, але й інших дітей.

Намагайтеся зробити все можливе, щоб захистити дітей від нещасних випадків на дорогах!

Пам’ятка для батьків

про необхідність дотримання

правил дорожнього руху.

Аналіз дорожньо-транспортних пригод з участю дітей показує, що головною причиною їх є невміння дітей спостерігати: оглянути вулицю, помітити машину,визначити її швидкість і так далі. Тому практичне навчання дітей спостереженню проводиться батьками з перших прогулянок з дітьми по вулиці. Багаторазові спостереження за ситуаціями, тренування руху, приведуть до вироблення необхідних навичок у дітей. З цією метою зручно використовувати перехід дитини з дому до дитсадка і навпаки.

1. З дому треба виходити завчасно, щоб залишився резерв часу. Дитина повинна звикнути ходити по вулиці не поспішаючи.

2. Прискорювати крок чи бігти не рекомендується. У будь-якому випадку перед виходом на проїжджу частину необхідно зменшити крок, зупинитись на краю тротуару, подивитись ліворуч і праворуч, переконатись у відсутності транспорту, що наближається. Часто дитина біжить поряд з батьками, які ідуть кроком. При переході вулиці необхідно, щоб дитина йшла кроком, тоді вона краще зможе спостерігати.

3. Побачивши необхідний вам вид транспорту, який стоїть з протилежного боку дороги , не біжіть. Поясніть дитині, що це небезпечно, краще почекати наступного. При виході на зупинці транспортного засобу не намагайтесь обійти його спереду або ззаду. Поясніть дитині, що водій зустрічної машини не бачить вас з-за перешкоди. Для переходу дороги потрібно пройти до тротуару до найближчого переходу.

4. Виходячи на проїжджу частину з дитиною, припиніть всі розмови. Вона також повинна звикнути, що при переході потрібно мовчати і спостерігати. Переходити дорогу потрібно під прямим кутом.

5. Переходьте дорогу тільки на зелене світло. Дитина повинна звикнути, що на червоне світло не переходять, навіть якщо немає машин.

Треба завжди пам'ятати, що необережне поводження з вогнем
може призвести до найбільшої серед бід – ПОЖЕЖІ!

ЗАПАМ'ЯТАЙ:

Якщо у квартирі або будинку почалася пожежа, найголовніше - не панікувати! Необхідно негайно повідомити про це пожежну частину: телефонуй за номером 101 – чітко і ясно назви адресу і місце виникнення пожежі. Повідом сусідів.

Якщо є можливість, то спробуй погасити вогонь засобами, що є під рукою:

· невеликі джерела пожежі можна гасити мокрою ганчіркою (ударами зверху) або мокрим віником (розмазуючи воду по палаючій поверхні);

· якщо вогонь розростається, необхідно відкрутити усі крани з водою на повну потужність. Нехай вода переливається у ванну: зачерпувати воду відром з ванни швидше, ніж чекати, поки відро наповниться з крану;

· якщо у кімнаті є вазони з квітами, то землю з них можна використати для гасіння вогню;

· не витягай з вогню предмети, що горять – це сприяє поширенню пожежі. Гаси вогонь (водою або піском) із країв до центру;

· при гасінні пожежі намагайся не відчиняти вікна і двері, бо доступ повітря підсилить вогонь.

Якщо погасити пожежу до прибуття пожежників неможливо, необхідно з іншими мешканцями будинку, не створюючи паніки, вийти на вулицю, використовуючи для цього сходові марші або пожежні драбини між балконами.

· Покидай приміщення, пригнувшись якнайнижче, адже дим направляється вгору.

· При пожежі не спускайся у ліфті, бо може відключитися електрика.

· По можливості змочи якусь тканину, прикрий нею ніс і рот.

· Під час переходів через задимлені ділянки затримуй дихання. Варто 2-3 рази вдихнути дим - і можна знепритомніти через отруєння чадним газом, що призведе до загибелі.

Ознаки отруєння чадним газом

· запаморочення;

· блювота;

· головний біль;

· червоний колір обличчя;

· непритомність.

Перша допомога при отруєнні чадним газом

· Постраждалого необхідно винести на свіже повітря.

· Негайно викликати машину швидкої медичної допомоги за телефоном 103.

Якщо вогонь палає у коридорі, на сходах тощо, і неможливо вибратися назовні, залишайся у своїй квартирі, щільно зачини двері, затули щілини мокрими ганчірками, повісь ковдру, килим або будь-що інше.

В разі загоряння дверей твоєї квартири поливай їх зсередини водою. Якщо дим проникне до квартири, пересувайся якнайнижче до підлоги, там завжди є свіже повітря. Відчини вікно або розбий його вийди на балкон і голосно клич на допомогу.

Якщо потрібно когось витягнути з вогню, обв’яжися дротом (мокрою мотузкою), вручи вільний кінець кому-небудь. Зав'яжи рот і ніс мокрою хустинкою, накрийся мокрою ковдрою або змочи одяг водою і, пригинаючись якомога нижче, заходь у приміщення.

НЕ ДОПУСКАЙ ЖАРТІВ У ВИКЛИКАХ ПОЖЕЖНОЇ СЛУЖБИ!

ПАМ'ЯТАЙ: помилковий виклик може відвернути увагу пожежників від справжньої пожежі, і тоді може згоріти чийсь будинок або навіть загинуть люди.

В Україні встановлена кримінальна відповідальність як за навмисний підпал (позбавлення волі терміном до 10 років), так і за виникнення пожежі через необережне поводження. Крім того, відшкодування матеріальних збитків постраждалим від пожежі здійснюється людиною, яка спричинила пожежу, в повному обсязі. А це означає, що через дитячі пустощі з вогнем постраждають люди або згорять матеріальні цінності, та платити за все доведеться батькам!

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо дій населення в разі отримання інформації про загрозу вчинення терористичного акту або виявлення підозрілих предметів, що можуть бути використані для вчинення та в умовах терористичного акту

І. Рекомендації щодо дій населення в разі отримання інформації про погрозу вчинення терористичного акту
1. При отриманні інформації по телефону, рекомендується: не класти передчасно слухавку;
з'ясувати вимоги аноніма та інформацію про характер погрози; уважно вислухати й за можливістю записати вимоги; спробувати під час розмови визначити стать, вік, особливості мови особи, яка зателефонувала;
запропонувати повторити вимоги, поставити уточнювальні запитання про характер погрози, місце й час її реалізації, мотивувати аноніма надати якнайбільше інформації про вчинення терористичного акту;
установити мотиви дій аноніма, поставити запитання про цілі, які переслідує анонім, запропонувати інші шляхи вирішення його вимог;
обов'язково звернути увагу на фонові звуки (шум вулиці, машин, які проїжджають, музику, звуки, що допоможе в подальшому визначити місце, звідки здійснено дзвінок);
закінчуючи розмову з анонімом, повторити основні моменти бесіди з ним;
після завершення розмови повідомити про погрозу в правоохоронні
органи;
не розширювати коло осіб, які знають про погрозу.
2. При отриманні інформації поштою, рекомендується: поводитися максимально обережно з посланням;
обов'язково зберігати послання з усіма матеріалами (лист із текстом, будь-які вкладення, конверт і обгортку тощо);
не зшивати, не склеювати, не робити написи, не підкреслювати або обводити окремі місця;
повідомити про погрозу в правоохоронні органи та передати їм анонімні матеріали;
не розширювати коло осіб, які знають про погрозу й передачу матеріалів у правоохоронні органи.

II. Рекомендації щодо дій населення в разі виявлення підозрілих предметів, що можуть бути використані для вчинення терористичного акту
1. У разі виявлення підозрілого предмета, схожого на вибуховий пристрій, рекомендується:
не торкатися до виявленого підозрілого предмета, не підходити й не пересувати його; утримуватися від куріння, використання засобів радіозв'язку, у тому числі й мобільного, поблизу даного предмета;
не робити самостійних дій із підозрілими предметами; за можливістю забезпечити охорону підозрілого предмета й небезпечної зони (під час охорони підозрілого предмета знаходитися за захисними спорудами чи предметами, вести спостереження);
спробувати повідомити про виявлення підозрілого предмета інших осіб, які знаходяться поруч, забезпечити їх евакуацію з території, що прилягає до небезпечної зони;
сповістити про небезпечну знахідку будь-який орган місцевої влади, чергові служби правоохоронних органів з наданням інформації про характерні ознаки ймовірного вибухового пристрою, місце його розташування, час виявлення та особу, яка його виявила. Дочекатися прибуття на місце виявлення небезпечної знахідки фахівців-піротехніків;
намагатися максимально запам'ятати зовнішність, одяг осіб, які залишили предмет, їхній транспорт та номерні знаки.
2. Основні характерні ознаки, що вказують на можливу належність підозрілого предмета до вибухового пристрою:
залишені в громадських місцях (транспорті) без нагляду валізи, пакунки, коробки тощо;
зовнішня схожість предмета на боєприпаси, навчально-імітаційні, сигнальні, освітлювальні, піротехнічні вироби;
наявність у предмета антени з радіоприймальним пристроєм; наявність у предмета годинникового механізму або електронного таймера;
наявність у предмета запаху гасу, розчинника, пально-мастильних і хімічних матеріалів тощо;
наявність у предмета елементів (деталей), що не відповідають їх прямому призначенню;
наявність у дверях, вікнах будь-яких сторонніх підозрілих предметів, закріплених за допомогою дроту, ниток, важелів, шнурів тощо.

І. Рекомендації щодо дій населення в разі виникнення надзвичайної ситуації або події на транспорті


1. У разі виникнення надзвичайної ситуації або події у метрополітені рекомендується:

1.1. На станції метрополітену:
повідомити працівника метрополітену (чергового на станції метрополітену) про виникнення надзвичайної ситуації на станції;
зателефонувати до компетентних органів та вказати місце (адресу, район), де виникла надзвичайна ситуація або подія;
виконувати всі вказівки (команди) працівників метрополітену, намагатися попередити виникнення паніки серед людей;
закривати органи дихання зволоженою тканиною, через яку можна дихати у разі сильного задимлення;
рухаючись до ескалаторів за можливістю допомагати пасажирам із дітьми, жінкам, літнім людям, інвалідам;
при виході з місця надзвичайної ситуації або події залишатися у безпечному місці для отримання першої лікарської медичної допомоги (за необхідності) та наданні інформації працівникам правоохоронних органів щодо ймовірних причин виникнення надзвичайної ситуації або події;
надавати першу медичну допомогу постраждалим (за можливістю).


1.2. У вагоні потягу метрополітену:
негайно сповістити машиніста потягу через переговорний пристрій про надзвичайну ситуацію або подію та виконувати всі його вказівки;
у разі виникнення пожежі на початковій стадії її розвитку спробувати її загасити, використовуючи вогнегасники, які знаходяться у вагоні, або підручні засоби; намагатися перейти у вільну від вогню (безпечну) частину вагона й стримувати поширення пожежі, збиваючи полум'я одягом або заливаючи його будь-якими негорючими рідинами;
спробувати попередити виникнення паніки у вагоні, заспокоювати людей, взяти дітей на руки; у разі сильного задимлення закривати органи дихання зволоженою тканиною, через яку можна дихати;
залишатися у вагоні, доки потяг рухається в тунелі;
не зупиняти потяг у тунелі аварійним стоп-краном, що може призвести до ускладнення гасіння пожежі та евакуації пасажирів;
не залишати вагон без команди машиніста, не торкатися металевого корпусу вагона й дверей до вимкнення високої напруги на всій ділянці;
відкривати двері вагону тільки за командою машиніста потягу (вибивати скло, після чого очистити рами вікон від його уламків); вийти з вагону й рухатися вперед у напрямку руху потяга до найближчої станції метрополітену;
рухатися вздовж колії між рейками групами, не торкаючись до струмопровідних шин (збоку від рейок);
бути уважним під час виходу з тунелю поблизу станції метрополітену (можлива поява зустрічного потяга);
після прибуття на станцію виходити із вагона, пропускаючи вперед дітей і людей похилого віку;
перевірити, чи не залишився хто-небудь у вагоні, за необхідності допомогти їм вийти;
сповістити про надзвичайну ситуацію або подію чергового по станції метрополітену;
зателефонувати до компетентних органів та вказати місце (станцію або ділянку між станціями метрополітену), де виникла надзвичайна ситуація або подія;
виконувати команди (вказівки) працівників метрополітену щодо евакуації з місця надзвичайної ситуації або події.

1.3. У громадському транспорті (автобусі, тролейбусі, трамваї, маршрутному таксі):
негайно вийти із салону транспорту через вхідні (вихідні) двері, у разі неможливості відкрити двері залишити салон через аварійні виходи (вибити скло та очистити рами вікон від його уламків);
під час евакуації з транспорту зберігати спокій, надавати допомогу пасажирам із дітьми, жінкам, літнім людям, інвалідам;
зателефонувати до компетентних органів та вказати місце (адресу, район), де виникла надзвичайна ситуація або подія;
після виходу з місця надзвичайної ситуації або події залишатися у безпечному місці для отримання першої лікарської медичної допомоги (за необхідності) та надання інформації працівникам правоохоронних органів щодо ймовірних причин виникнення надзвичайної ситуації або події;
надавати першу медичну допомогу постраждалим (за можливістю).

1.4. На авіаційному транспорті:
виконувати всі вказівки (команди) командира корабля та екіпажу, не вставати з крісла до повної зупинки літака, спробувати попередити виникнення паніки в салоні та порушення центрування літака;
зняти з себе ювелірні прикраси, годинник, гострі предмети та нахилитися в кріслі вперед, обхопивши голову обома руками;
після зупинки літака негайно вийти з нього, виконуючи вказівки екіпажу, через аварійні люки та надувні трапи, дотримуючись черги; допомогти пораненим, дітям та людям похилого віку; відійти далі від літака, лягти на землю, прикриваючи голову руками, щоб не постраждати у разі вибуху;
зателефонувати до компетентних органів та вказати місце (адресу, район), де виникла надзвичайна ситуація або подія;
залишатися у безпечному місці для отримання першої лікарської медичної допомоги (за необхідності) та надання інформації працівникам правоохоронних органів щодо ймовірних причин виникнення надзвичайної ситуації або події;
надавати першу медичну допомогу постраждалим (за можливістю).

1.5. На залізничному транспорті:
під час екстреної евакуації з вагона в разі виникнення надзвичайної ситуації або події зберігати спокій, із собою брати тільки необхідні речі (документи, гроші, одяг), великі речі залишати у вагоні, тому що вони можуть призвести до затримки здійснення евакуації;
надавати допомогу пасажирам із дітьми, жінкам, літнім людям, інвалідам;
під час поштовхів (ударів) доцільно триматися за виступи полиць й інші нерухомі частини вагона або згрупуватися, прикриваючи голову руками, щоб уникнути травм; при перевертанні вагона міцно триматися руками, упертися ногами у верхню полицю, стіну тощо, закриваючи очі, щоб у них не потрапили уламки скла, дитину притиснути до себе обличчям, прикриваючи їй голову своїми руками;
після зупинки вагона оглянути й визначити шляхи евакуації; якщо немає небезпеки пожежі, не спішить вибиратися; спробувати попередити паніку серед пасажирів; виходити з вагона по одному, пропускаючи вперед дітей, жінок, літніх людей, інвалідів; брати з собою лише документи, гроші та необхідний одяг; залишаючи особисті речі у вагоні, за можливістю забезпечити охорону з однієї-двох осіб;
під час евакуації через бокові двері та аварійні виходи бути уважним та обережним, щоб не потрапити під зустрічний потяг;
під час перекидання чи пошкодження вагона вибиратися тільки через вікна, опустивши фрамуги або вибити будь-яким способом скло, попередньо очистивши рами від його уламків; при можливості дітей і постраждалих виносити на руках;
зателефонувати до компетентних органів та вказати місце (станція або ділянка між залізничними станціями), де виникла надзвичайна ситуація або подія;
надавати першу медичну допомогу постраждалим (за можливістю).

Кiлькiсть переглядiв: 36

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.